onsdag 15. september 2010

Kockum Sweden






Detaljer fra jern-barnesengen som jeg fant i huset de rev. Sengen stod i en mørk mørk kjeller innerst i et hjørne under noen planker. Jeg jublet av fryd og bonden, eieren, lo høyt! Hva jeg skulle med den?! Joda.. kanskje hvis jeg ordnet den, pusset og malte den på nytt.. men den var jo ødelagt sa han om og om igjen. Jeg vet ikke helt hva han sa, fordi jeg var bare fra meg av lykke over å ha kommet over noe så vakkert.



Disse svenske Kockum emaljeprodukter blir man litt gele i kroppen av når man kommer over:) Jeg var så heldig at jeg fant et melkespann på turen til sverige da vi hentet kakkelovnen. Jeg var innom samtlige antikkbutikker jeg kunne se på veien. Dette var billig så det kunne jeg kjøpe. Men ellers så var det lite annet jeg kunne tenke meg i og med at jeg var helt kvalm fordi vi skulle bruke så mye penger på en ovn... Langtidsinvistering, men likevel:)

16 kommentarer:

  1. Åh, den senga så kjempefin ut. Så flott farge! Utrolig hva som har befunnet seg i det huset. Sukk! Likte plansjen med fuglene på veldig godt, også - for ikke å snakke om emaljespannet. Veldig, veldig fint! Skjønner hva du mener med "gele i kroppen" ;-)

    Ha en finfin kveld!

    SvarSlett
  2. For en farve,,og for en seng...nyydelig:)
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Det er noen som er heldige.. Og den sengen fikk du helt gratis?? :)

    SvarSlett
  4. Den sengen skulle jeg gjerne hatt! Den som intet våger, intet vinner! Jeg turde ikke stoppe da jeg så at rivningsarbeidet var begynt. Tenkte at huset sikkert skulle restaureres - og kjørte forbi! Og så var det en kjeller full av skatter som skulle bosses! Neste gang stopper jeg - vær sikker!!!
    Klem,søs

    SvarSlett
  5. Tenk å finne en sånn seng!!!! Den er fantastisk nydelig:) Man blir helt lykkelig av å bare se på den:)

    SvarSlett
  6. Utrolig nydelig farge på den sengen! Hadde nok vært skeptisk til å stoppe slik som lille vildand, men skjønner at man kan tape stort på det!

    SvarSlett
  7. Du må jo være superfornøyd!! Så herlig seng, vakker farge på den og supre bilder du har tatt. Nydelig med bildet du har pyntet med der og stoffet med skrift jeg ser under. Slike funn er GULL verdt. :) :)

    SvarSlett
  8. Vilken säng!!! Och färgen. Blir lite full i skratt för vet du vad jag målat idag. Jag håller på med en kista jag först målat grå, och idag målade jag den turkos..imorgon skall det slipas så att den grå färgen kommer igenom. Kommer nog att få ungefär samma färg som din säng!
    Vackert inlägg!
    Kram Pia

    SvarSlett
  9. Vel verdt penger å bruke på en kakkelovn. ;)
    Den vil holde dere varme i mangen år fremover ;-) Skjønn seng og melkespann!!
    Klem

    SvarSlett
  10. Grattis med skattene :) Så heldig du var som fant den sengen. Nydelig farge :)
    Ang bohus-reklamen...hihi, jeg har nok sett for mye på film....men hvem vet, kanskje det skjer en dag alikevel :)))Og hva skulle man gjort uten drømmer?
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  11. Hejsan!
    Åh vilken underbar säng!
    Och färgenn är så fin!
    ha en fin Dag!
    Kathrine

    SvarSlett
  12. Hei hei,

    vakker seng og vakkert spann :-) Du må ha verdens mest tålmodige mann som lot deg stoppe i alle bruktbutikkene!! Mind you, du var så vidt jeg har lest høygravid (?) - og man diskuterer (som man vet) ikke med en høygravid kvinne! :-) Good for you :-)

    Klem W
    (Herrgud for et regnvær!!)

    SvarSlett
  13. Skjønner deg veldig godt når det gjelder kakkelovnen jeg ;) Hadde veldig lyst på det når vi bygde huset, men det ble jo så dyrt!!
    Nå vurderer jeg en gammel svartovn med krone i stedet ;)
    Sengen du fant var jo bare så vakker!!
    Så heldig du var :DD
    klem Laila

    SvarSlett
  14. Hihi, syns jeg ser han bonden snakke for døve ører. =) Nydelige bilder, alt var lekkert.

    Ha en fin dag videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  15. ha ha ha ha....jeg syns jeg ser lille frøkna innpakket i Ica-poser :-)
    Skulle hatt noen Lobelia-poser, så kunne hun vært vandrende reklame :-)
    Hm....kanskje noe å tenke på.....ha ha ha....
    Jeg skulle til tannlegen idag, men jeg er potta tett i trynet, så da blir det ikke noe av det. Får heller rydde litt i heimen og legge ut en haug med varer som kom igår.

    Hævv itt !

    Klem W :-)

    SvarSlett
  16. Åh, for en nydelig seng. Plansjene i bakgrunnen var også kjempefine!!
    Nydelige farger og nydelige bilder.
    Ha en strålende dag:)

    Maicen

    SvarSlett